piatok 9. decembra 2011

Ostrá polievka z červenej šošovice

Je tu zima a s ňou chuť na poriadnu polievku, ktorá aj dobre zahreje. Ale, musí sa pripraviť relatívne rýchlo, keďže v zime nie je o nič viac času na varenie ako v lete:) Túto polievku som našla na blogu
vegetariánskych špecialít od Ami a musím povedať, že nesklamala. Hľadala som čosi ostrejšie, čo by mi vyštípalo aspň trošku moje hrdlo, ktoré akurát zvažovalo, či bude bolieť alebo nie. Len jedna rada - dajte pozor, koľko tam tých chilli papričiek dávate:) ja som dala o jednu viac a to už teda štípala poriadne.
Na 2-3 porcie


3 PL oleja
1 cibuľa, nakrájaná na drobno
2 zelené alebo červené chilli papričky, nakrájané na drobno/rozdrvené
1 hlavička pretlačeného cesnaku
1 cm kúsok zázvoru, nakrájaného nadrobno
100g premytej červenej šošovice
zeleninový bujón (1 kocka)
1 ČL kurkumy
1 PL mletého koriandru
1 ČL drevenej rasce
100g paradajok nakrájaných na drobné kocky
2 PL citrónovej šťavy
soľ a čierne korenie na dochutenie
na ozdobu môžete použiť
koriandrové lístky, opraženú cibuľu a chilli papričky


1. Na panvici zohrejeme olej, pridáme cibuľu, chilli, zázvor a cesnak a pražíme 2 minúty.


2. Pridáme šošovicu, 2 hrnčeky vody a zeleninový bujón a privedieme k varu. Stiahneme oheň a necháme variť 20-30 minút a príležitostne premiešame.


3. Pridáme paradajky, koriander, rascu, kurkumy, soľ a korenie a premiešame. Vypneme oheň a pridáme citrónovú šťavu.


V miskách/tanieroch dozdobíme a môže sa jesť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...